CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 28, 2009

Rentetan & kutipan sebuah kehidupan

Lama rasanya aku tidak menjenguk @ membuat sebarang pengisian dalam blog sepi, terasa rindu pula galaknya...









Lakaran rindu seterusnya....


Pada malam yang indah dan buruk, daripada tingkat atas aku asyik mengintai dan mataku menyelinap aktiviti2 sebahagian manusia di Kota Raya,melihat neon2 menerangi kotaraya sekitarnya amat indah sekali, tetapi pabila pandangan dialihkan kesatu lorong terang2kuku...beberapa lembaga yang tak tentu hala tujunya,terhoyonghayang sambil sesekali menaikkan seluar yang hampir2 terlondeh,meludah merata dan ada pula beberapa kelompok yang 'memancut' sesuka hati tanpa mengira perasaan silu @ sebagainya, hampir termuntah aku dibuatnya.





'mat lalok' mungkin gelaran yang biasa didengar,tidur dilorong-lorong kotor adalah syurga bagi mereka, sesekali terasa belas memandang....mengapalah begitu??, ku kira mereka juga tidak mahu seperti itu tetapi pada siapa kita perlu menunding ? salah siapa ? mengapa ? dsb.





Seterusnya...disebelah siang harinya aku ke KLCC, kebanggaan rakyat M'sia,memang cantik dan amat menarik,tumpuan pelancong dan rakyat M'sia,sesungguhnya aku merasa kagum, setelah habis rondaan dibuat destinasi ku adalah ke SOGO, pusat membeli belah yang popular apatah lagi masa cuti sekolah @ ketika SALE, fuh! SOGO ....dibanjiri beribu manusia menjadikan aku lemas dalam lautan manusia , sesak nafas dibuatnya, begitulah padahnya bila bercuti pada 'school holiday', perjalananku tiba-tiba tersekat dan didatangi oleh 2 budak sekolah " Assalamualaikum kak....kami dari.....hulurlah seikhlasnya ,membeli sambil menderma..."





Kasihan mereka...dijadikan sebagai umpan, keadaan yang tidak begitu menyenangkan pastinya,entahlah pasti ada cara @ jalan lain yang boleh dibuat untuk mengurangkan jika tidak dihapuskan pun,mungkin aku hanya boleh meluahkan perasaan ketidakpuasan hati diruangan ini tetapi perlaksanaannya bukanlah orang seperti aku, kerana aku sedar siapalah aku sebenarnya....insan kerdil yang hanya menumpang dimuka bumiNya.

0 comments: