CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, November 29, 2009

INILAH KISAH KU...AIDILADHA AND THE MOVIE

26hb Nov 09, aku kerja seperti biasa, x sabar nak balik sbb esok hari raya aidil adha....walaupun persiapan yg dibuat xlah sehebat spt aidil fitri, tetapi aku tetap meraikannya. Lalu kami sekeluarga balik kg ...rumah 'my mum', sesampainya di rumah mummy aku mengambil peluang utk menunjukkan bakat yg ada, cewah !!!! Masak kari ayam dan masak ayam kicap....makanan kegemaranku.



Pagi lps subuh....aku kedapur lagi, masak sayur goreng utk hidangan pagi raya, slps sembahyang sunat hari raya, kami sekeluarga makan bersama, enaknya !!!!


Walaupun aku keturunan jawa johor +++ nogori sembilan, hidangan biasa yang turut aku hidangkan adalah makanan kaum bugis, dibawah aku perturunkan hidangan semasa AidilAdha semalam....,aku nak download dulu....tunggu !!!!











Ayam masak kicap, ketupat dan sayur goreng.....






Hidangan kaum bugis, ketupat 'Lueh' yang diperbuat dari pulut dan dibalut dengan daun pisang muda dan direbus lebih 10 jam ,dihidangkan bersama daging dendeng yang cukup enak...






'Burasak' diperbuat daripada beras dan dihidangkan bersama rendang ayam







Ayam goreng daun kari, resipi my mum yang cukup sedap !!!!!

Kisah raya dah siap...sesekali hati tertanya bilalah aku boleh pergi menunaikan rukun Islam yang ke 5 itu, andainya aku ada disana ketika ini.....Insya Allah.















0 comments: