CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, December 2, 2009

27hb sesampai aku di Bandar 'M' aku ke cineplex Golden Screen Cinema , apa movie nk tengok....Haaa tengok movie 2012 lah , ramai manusia membanjiri panggung hari itu, mujurlah aku orang pertama yg beli ticket ....aku ambil sit A BEST !!!



Kisah 2012 menggambarkan bagaimana hari kiamat akan berlaku dan bagaimana tragedi tsunami dunia berlaku, umpama kisah Nabi Noh yang menyelamatkan semua manusia dan semua binatang masuk ke dalam kapalnya kecuali isteri dan anaknya yang enggan turut sama ,begitu juga dgn Presiden America ( kononnya) yg juga enggan memasuki kapal penyelamat akhirnya turut terkorban dalam bencana tsunami / kiamat tersebut semata-mata kerana sayangkan rakyatnya yg tidak berupaya....



Kerana keegoan orang-orang America yang mengarahkan filem tersebut yang menunjukkan mereka serba berkebolehan dan dimana akhirnya dapat mematahkan kudrat Illahi, dan kononnya kerana kepakaran para saintis dan pakar-pakar ekologinya dan segala pakar yang ada mereka berjaya menghentikan hari kiamat, namun sesekali air mata mengalir juga ketika melihat saat-saat kematian & perpisahan berlaku antara ayah dan anak dan sesekali hati berdetik alangkah takutnya jika disaat tertiupnya sangkakala pertama nanti aku atau anak cucuku belum sempat membuat ibadat yang cukup kpd yang Esa, Ya Allah biarlah matiku dalam Iman...




Daripada sudut pandanganku, movie 2012 adalah antara filem yang terbaik bagi tahun 2009 ini setelah lebih daripada 10 movie yang aku tonton sepanjang tahun ini, aku memberikan 10 bintang untuk movie 2012....



28hb.....lepas checkout daripada SM hotel, aku sekali lagi tengok movie, kali ini di pawagam MBO, semalam sakit badan dan tengkuk bila aku tengok 2012, hari ini aku tengok movie kelakar gila ' Senario the movie Beach Boys '......hilang strees.....

0 comments: