CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, December 13, 2009

SEMALAM DI BANDAR TENGGARA

Kesedihan terus terusik apabila membaca akhbar kisah ' pengantin lelaki maut lepas nikah 3 jam '....Tempoh 3 jam hanya sempat dinikmati oleh seorang lelaki untuk bergelar suami....AL FATIHAH buat Allahyarham Mohd Ariff,Ab Kadir,Mohd Farhan dan Apsah. Buat Teh Affifah dugaanmu amat besar, namun pasti ada hikmah disebalik kejadian dan Takdirnya Tuhan itu,bersabar adalah kunci segala-galanya, mungkin bagi aku yang tidak mengalami amat mudah mengucapkan kata-kata sabar itu, tapi apa lagi..apa yang pasti aku turut merasa kesedihan itu...



Satu lagi kisah yang menyayat hati...'2 anak kesayangan saya sudah tiada', hati siapa yang tidak sedih, apabila anak menjadi mangsa dek kelalaian orang lain., malang tak berbau..



Segala kisah yang ada adalah suratan takdir yang kita sendiri tidak mampu untuk menghalang.....


Pukul 8:30 AM, kami sampai di destinasi yang dituju...Bandar Tenggara...aduhai perjalanan yang cukup membosankan...tapi sesampai disana ternyata rasa tenang dan
aman keadaan sekitarnya.


Sementara menunggu my hubby apa aku nk buat ? aku meround ,berhenti tepi jalan,order air kelapa dan air tebu, wah! rasa segar.....Pukul 12.30 kembali ketempat destinasi pertama, nak tidur mana ya ? aku ke pejabat KEJORA, tanya-tanya kut ada rumah tumpangan, ehmmm.hampa, rest house ada tapi tuan rumah nk balik hari ni, begitulah menurut pekerja disitu.


Keputusan telah diambil,kami ke Kulai dan Senai Town,di Senai aku ke tempat kerja lama Multitape Ind.Sdn Bhd, telah lebih 10tahun aku tinggalkan, aku ke Taman Senai Baru, Lot 386, jalan Mahsuri ( rumah sewa pertama ), kemudian aku ke Taman Ria ( rumah sewa kedua ) segala-galanya hanya tinggal kenangan, lalu kami mengambil keputusan bermalam di Senai, Rose Hotel...mlm kami ke JB ehmmm apa lagi pekena nasi ayam penyek baru boleh balik..


Paginya sebelum 7.30 a.m. kami checkout, ke Bandar Tenggara semula....sepanjang perjalanan kesana lebih 6 Felda aku lalui, pertamanya Felda Taib Andak, tempat kelahiran Asmawi Ani, mana sangka anak felda asalnya boleh sepopular sekarang, di Bandar Kulai terpampang besar wajahnya, anak kebanggaan Kulai..tak dapat bayangkan betapa jauhnya Mawi berkaraoke jauh ke bandar Kulai..tapi kini takdir Illahi telah mengubah segala-galanya, rezeki Mawi kan !!!!


Felda Sungai Sayong..Felda Inas, Felda Sibol dan banyak lagi, aku teringat kali pertama aku menjejakkan kaki di kawasan Felda ialah 20 tahun dulu, masa aku bersekolah rendah, hidup mereka tidaklah semewah sekarang, kini kehidupan Felda jauh berbeza...Alhamdulillah, dan sepanjang aku disana apa yang menarik perhatian aku ialah aku tak ada langsung menemui masyarakat kaum cina seperti aku berada di Negeri Kelantan. Anyway Selamat Tinggal Bandar Tenggara....

0 comments: