CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 25, 2009

PERCUTIAN YANG SINGKAT DAN Kisahnya.....

Di INB RESORT



Cabaran Go Kart...pengalaman pertama



Dah nak balik dah.....


Bersama ratu cantik pelancongan dari 65 buah negara di dunia



Hari ini adalah hari ke 2 aku bercuti, rancangan untuk bercuti dengan anak-anak belum lagi terlaksana, kesibukan bekerja kadangkala membatasi segala-galanya, terlalu sedikit masa yang aku ada untuk mereka, kesukaran untuk mengambil cuti adalah penyebabnya, kasihan mereka "maaf sayang, ibu terlalu sibuk, tapi percayalah kasih sayang ini tak pernah berubah, namun janji ibu akan ibu tunaikan tak kiralah kemana pun, apa yang pasti masa ibu untuk bersama-sama kalian akan ibu laksanakan....."


Bercuti di persekitaran kawasan pantai/laut bukan lagi menjadi minatku seperti 5 @ 6 tahun dahulu, semenjak peristiwa sunami terjadi langsung aku menjadi 'takut'@'fobia' dengan laut dan secara tiba-tiba mengingatkan aku pada kejadian itu,sungguh menyedihkan, Ya Allah inikah ujian,apakah ini balasan @ sekadar hanya ingatan ??? SubhanaAllah.


Meskipun anak-anakku pandai berenang, namun bermain di tepian pantai memerlukan pemantauan dan pengawasan yang lebih kerana banyak kejadian yang tidak diingini berlaku disebabkan oleh kelalaian yang sedikit, mungkin % nya agak kurang, namun takdir Illahi tak siapa menduga, pun begitu panjatan doa untuk semua umat manusia di dunia adalah keikhlasanku...


Hajat dihati aku nak ke negeri sebelah Pantai Timur, tetapi memandangkan cuaca yang sebegini aku terpaksa membatalkannya tambahan pula cuti yang ada tidaklah lama mana, rasa dah lama tak aku kunjungi negeri Cik Siti Wan Kembang tu, terima kasih kepada Ustaz Rohaidi dan Meiza yang sudi menerima kunjungan kami yang lalu. Sebenarnya aku lebih 'prefer' ke kawasan pergunungan terutamanya di Genting @ Cameron Highlands, tetapi pesanan ramai kawan-kawan 'tak usah long,bahaya!', dalam hati berkata ,ehmmm ramai yang sayang rupanya....tq all my friends..i love all of u.....,namun apa pun aku mesti kunjungi lagi bumimu, kerana keindahanmu seolah-olah melambai-lambai kehadiranku.....


Setelah semua kerja-kerja rumah dan semua urusan-urusan lainnya aku bereskan, dan setelah semua barang-barang siap di 'packing', aku memacu kenderaanku kearah utara. Destinasiku yang pertama ke Hotel Pelangi Bandar Maharani untuk mengambil suamiku yang membuat tugasan rasminya disana,sementara tu aku berkesempatan untuk menjenguk kawan-kawan bank yang lama tak aku temui yang mana kebetulan hotel tersebut bersebelahan dengan bank,ehmmm... kata orang kalau dah rezeki tak kemana,kata orang langkah kanan kut!!!Kebetulan program 'Sehari Bersama Pelanggan' cawangan Bndr Maharani dibuat pada 24hb, so macam2 hidangan dibuat untuk para pelanggannya dan apa yang lebih penting antara hidangan tu adalah makanan kegemaranku....UBI REBUS dicecah dengan SAMBAL TUMIS CILI PADI, wow ! sedap betul, malam sebelum tu bukan main aku mencari ubi rebus tu tapi hampa..well ! today i find it... anyway for Milah,Izan and encik Musa thank you so much....


Selingan...." Hai, kak Ana ke,kak Sal ya ! nak kemana ?" aku menyapa seorang wanita yang pernah aku temui kalau tak silap bekas isteri arwah encik Nordin , dan pun kurang pasti samaada dia isteri pertama atau kedua arwah,dia berjalan beriringan dengan seorang lelaki, dan lelaki itu seperti seperti pernah aku lihat sebelum ini, dia berpatah semula, " eeh siapa ni ya ? Kak Ana..." " alonglah bank ???? " " ooh ya...baru ingat, nak kemana ni? " tanyanya, " saja jalan-jalan..,kak Ana daripada mana ?" " Haa ni ha...buat business ni,senang tau " sambil menghulurkan padaku sekeping kertas. " Oh ya ke ! oklah kak Ana, along jalan dulu ya !" sambil menghulurkan tangan bersalaman. Yalah masing-masing orang, masing-masing punya cara untuk menambahkan pendapatan keluarga, janji halal dan tidak menyimpang....


Didalam kenderaan kami berbincang.....Aha, kita ke Melaka dan KL oklah kan ! GO !....
" Good afternoon, i'm Asmaliza, i would like to reservation for today ,one family room plz, if you have ?" aku membuat panggilan di sebuah resort yang terletaknya di Ayer Keroh, INB Resort,
sesampai di sana, apa lagi langsung anak-anakku menyarung 'swimming suit' mereka .BOM! bunyi kocakan air, mereka seperti ' kemaruk' melihat air galaknya .Sementara aku duduk saja didalam bilik, log in BB, buka FB dan tengok Blog dari bloger-bloger seluruh malaysia, itu yang menjadi minat aku selain mendapatkan idea-idea baru.


Dan disebelah malamnya,aku membawa anak-anakku menonton movie bertajuk 'Santau' , itu sajalah aktiviti-aktiviti malam yang agak santai boleh dilakukan, sebenarnya aku agak kurang berminat dengan cerita-cerita sebegini, tetapi memandangkan hanya itu saja filem yang sesuai ditonton jadi mereka 'akur' dengan cadanganku.Kesimpulan yang boleh aku buat daripada filem itu ialah betapa perkara seperti santau menyantau dan kerana sifat cemburu melihat kesenangan orang lain masih lagi menjadi satu hasad dan dengki manusia hari ini tanpa mengira siapa sedangkan perbuatan seperti itu bukan saja dimurkai oleh Allah tapi menganiya kehidupan orang lain yang tidak berdosa, sempatkah kita meminta maaf sekiranya kita lebih dahulu diambil Tuhan ?


Bunyi deringan dan panggilan telefon ku sebanyak 6 kali sengaja tidak aku angkat dan biarkan semasa aku sedang enak menjamu selera bersama. ' ma'af el, panggilan kau tak kuasa aku nak menjawabnya, dah berapa kali aku beritahu kau, ' tak boleh', cubalah kau fahami itu....' aku harap kau baca blog aku dan fahami segalanya. I'm so sorry, please understand me.

0 comments: