CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, December 19, 2009

SANTAPAN HARI MINGGU

Kata orang " Nak pikat suami dengan ikat perutnya" eehh betul ke ayat tu ? tapi lebih kurang macam tu kut..maksudnya lebih kurang si isteri mestilah bijak jaga perutnya agar sentiasa kenyang dengan santapan yang kita hidangkan buat sang suami, tapi bila di fikir-fikir zaman ini kena kawal makan sebab lebih makan akan memudaratkan kesihatan...tapi si isteri mestilah juga 'cerdik' menjaga jenis makanan apakah yang baik untuk hidangan keluarganya..apa kata pakar pemakanan tu biarlah seimbang.



Hari ini awal pagi aku dah bangkit, tanak nasi, keluarkan ikan daripada frezer, ikan siakap semalam yang terbantut aku nak memasaknya, sambil pada itu aku buka blog sambil berfikir apa nak aku catatkan hari ini, sementara cari idea itu aku cuba upload gambar untuk dimuatkan dalam face book just for fun !







Aha....nak tahu apa hidangan aku tengahari ni ? Haaa tu kat bawah tengoklah, kalau nak rasa jomlah !










Makanan hidangan tengahari tadi siakap stim halia dengan sup sayur umbut black pepper ( umbut pemberian pak Nuar, t.kasih...klu Pak Nuar tak beri, tentu anak2 saya tak tahu apa itu umbut kelapa )

Pencuci mulut (puding laici) kalau tak kena sindir oleh suami dan anak bujangku,pasti buah tin yang ada tak terusik..












Satu lagi masakan yang menjadi kegemaran keluarga ku, ikan patin masak lemak cili padi plus tempoyak dan ikan asam rebus dengan bendi...ehmmm sedapnya !

0 comments: