CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 17, 2009

SALAM MAAL HIJRAH

' MEMANTAPKAN UKUWAH DAN MEMPERKASAKAN UMMAH '


HIJRAH - SUATU TITIK PERUBAHAN......

Melangkah ketahun baru 1431H,pertanyaan yang selalu diungkap adalah 'apa azam tahun baru ini ?' Pelabagai jawapan yang akan kita dengari,namun apa yang pasti kejayaan dan harapan tinggi menggunung adalah harapan setiap insan.


Berkembangnya Syiar Islam adalah kerana penghijrahan, tidak perkasa seseorang manusia itu jika tidak mengutamakan agamanya sendiri dan tidak akan maju seseorang manusia itu jika tidak melakukan sebarang perubahan pada dirinya sendiri.


Begitu juga dengan kemenangan yang diraih oleh pasukan bola sepak Malaysia semalam yang dapat mengalahkan pasukan Vietnam, kerana kesungguhan dan sikap dan harapan untuk menang akhirnya kejayaan adalah milik mereka, setiap kemenangan itu adalah kerana sikap ingin berubah untuk berjaya, TAHNIAH ! untuk Raja Gopal yang berjaya melatih anak-anak buahnya berubah untuk berjaya....


Oleh itu setiap insan perlu berubah sikap untuk berjaya dalam satu kehidupan yang lebih baik, perubahan sikap, minda,tingkah laku dan sebagainya adalah perlu..bagi aku sendiri mengharapkan yang terbaik dalam segala bidang dan kehidupan, InsyaAllah.


Buat anak-anakku dan semua orang yang tersayang, kasih sayang aku saja yang tidak akan berubah...kalian tetap no 1 dalam kehidupan aku, dan aku berjanji untuk melipatgandakan lagi kasih sayang itu, agar aku bakal menjadi ' ibu yang terbaik' dan menjadi ' role model ' kepada mereka.


Akhirnya Salam Maal Hijrah untuk semua insan di dunia....

0 comments: