CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, December 23, 2009

SYOKNYA BERCUTI....

Hari ini aku bercuti....rasa lapang kepala ni, tapi bila teringatkan rakan-rakan ' kesiannya mereka...' kerja melambak-lambak kat office tu, ditambah lagi 29hb ni kami akan mengadakan program ' Sehari Bersama Pelanggan' banyak persiapan yang perlu dibuat dan dilaksanakan, tapi apa nak buat kadangkala bila difikir-fikir, ' terlalu sedikit masa yang aku habiskan bersama keluarga ' "aduhai pening kepala ni Boss, esok dan lusa along bercuti, kita tak cukup staff,mana nak kejar cawangan kecil lagi..." aku dengar Kak Nor mengadu dengan my Boss, maaf Boss dah 1/2 tahun saya tak ambil cuti dalam diam hatiku berkata 'penting juga aku ni....he he '



Tapi yang lebih kasihan bila beberapa orang customer yang dah biasa dengan aku menalipon telephone bimbit aku, hari ni aje 3 orang yang menghubungi aku, nak tanya balance account, nak statement lah dan tanya pasal pinjamanlah, maaflah encik saya tidak bertugas hari ini, suruh talipon bank mereka tak mahu, mahu tak mahu tunggulah next week i'll come back....,anyway thank you for everything....aku perlukan istirehat.




Tengahari ini rasa-rasa macam nak masak nasi ayam hainan, dah lama tak masak nasi ayam kegemaranku, tapi my mum yang tibanya semalam pagi-pagi lagi dah begitu beria-ia nak ajak keluar, "mummy nak belanja makan ," so aku pun start kereta pergi ke Taman Maju, kedai Bro tu..lauk pauk mak datok banyaknya, ( nak snap gmbr,ramailah orang pulak, malu! nk masuk blog he he ), tapi aku tak makan apa pun, malasnya nak makan nasi pagi-pagi ni, aku hanya menemankan mereka makan aje, minum air masak suam udah le...kalau ada mee hoon goreng tu nak juga aku makan (my favourite food)....


Kemudian aku ke Affin Bank bayar duit kereta lalu terus ke Summit The Store, beli keperluan 'make up' aku, aha biasalah orang pompuankan ! dah dapat apa yang aku nak, pergi petrol station, isi minyak...( bukannya perut aje yang perlu diisi kan ), ingat nak ajak mummy minum cendol special dekat Bus Station lama tu, tapi perut rasa tak selesa, kepala pulak dah mula pening, "kita baliklah ya ! kepala ibu ni dah mulalah...." PENING.!!!...aku tengah baca satu buku tentang berbekam baik untuk mereka yang mengalami migrain, nanti bila dah habis baca aku nak tulis dalam blog sejauh mana kebaikannya berbekam tu...i'll to be continued.....

0 comments: